torsdag den 10. januar 2008

Har du været ude for en skiskade?

Jeg har selv haft min ubeskedne andel af skiskader, men jeg har selvfølgelig også presset citronen lidt ind imellem. Som løber i world cuppen i pukkelpiste har jeg nok også tilbragt flere timer på ski end så mange andre.

Jeg elsker dog stadig at stå på ski, og det er noget jeg meget nødigt ville undvære. Jeg er flere gange blevet stillet i udsigt, at jeg ikke skulle komme på ski mere på grund af en alvorlig skade. Jeg har blandt andet fået rekonstrueret de forreste korsbånd i begge mine knæ – med fem års mellemrum – og så har jeg haft to diskusprolapser, som har været årsag til lang tids gener. Jeg har dog været så heldig at finde frem til nogle dygtige mennesker, som har kunnet hjælpe mig og lære mig noget om træning. Det er det, som gør at jeg stadig kan nyde et godt snefald!

Det er det som er det gode ved fysisk træning. Det er jo ikke altid vildt spændende i sig selv – men det er til gengæld alt det, som man ellers kan lave, når man er i form til det. Jeg ved for eksempel, at jeg er nødt til at vedligeholde min træning, hvis jeg ikke vil hæmmes mere end højst nødvendigt af de skader, som jeg har haft. Men det er også ok. Den bedste motivation til at holde sig i form er vel, at det hjælper en til at gøre det man gerne vil, ikk’?

Ingen kommentarer: